dimecres, 16 d’octubre del 2013

Activitat "La competència digital del professorat"

1. Reprodueix el vídeo que trobaràs a l'enllaç següent, que conté un fragment d'una conferència de Jordi Adell sobre la competència digital del professorat:



2. Un cop visionat el vídeo, identifica les fases per les quals la tecnologia forma part progressivament de la pràctica educativa dels docents, i descriu-les breument.

L'adquisició de la competència digital per part del professorat és un procés que tarda de 3 a 5 anys. Aquest comprèn 5 fases:
  1. Fase d'accés. Consisteix en aprendre l'ús bàsic de la tecnología. Es triga un any mínim en assolir aquesta fase.
  2. Fase d'adopció. En aquesta fase els professors usen els ordinadors per fer el mateix que féien sense ells. Per exemple, utilitzen el canó i el powerpoint com una espècie de pissarra elèctrica.
  3. Fase d'adptació. En aquesta fase s'integren les noves tecnologies en pràctiques tradicionals tot i que augmentant productivitat: és a dir, el ritme i la quantitat de treball. Els alumnes comencen a utilizar aplicacions per fer el que féien anteriorment sense aquestes: en lloc d’escriure a la llibreta utilitzen un procesador de textos.
  4. Fase d'apropiació. En aquesta comencen a experimentar-se noves maneres de treballar utilitzant la tecnologia, obrint-se a possibilitats que sense aquesta no serien possibles. Per exemple, el professor va d’excursió amb els seus alumnes i s’emporta el GPS i la càmera de fotos per, posteriorment, pujar al blog o pàgina web de l'escola el recorregut i les fotografies dels alumnes.
  5. Fase d'innovació. Consisteix en la utilització de tecnologies d’una manera que ningú ha fet abans, és a dir: els professors innoven, creen coses noves utilitzant les noves tecnologies. Cal dir que no tots els professors arriben a aquesta fase.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada