Activitat: La competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital
1.
Reprodueix
el vídeo del professor Jordi Adell sobre la competència digital, per
identificar les cinc dimensions d’aquesta competència (ho hem treballat a
classe):
2.
Llegeix
de l’annex del currículum d’educació primària l’apartat referit a la
competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital, per
identificar els trets més rellevants per desenvolupar aquesta competència:
3.
Omple
el quadre següent per relacionar les cinc dimensions de la competència digital
(1) amb el que diu l’annex del currículum d’educació primària en relació a
aquesta competència (2). Pots “copiar i enganxar” el que diu l’annex a la
segona columna de la taula, tot relacionant-ho amb la dimensió de la primera
columna.
(1) Dimensió de la competència digital
|
(2)
Currículum d’Educació Primària:
competència
en el tractament de la informació i competència digital
|
Competència
informacional
|
Incorpora
diferents habilitats, que van des de l’accés de la informació fins a la seva
transmissió, incloent la utilització de les tecnologies de la informació i la
comunicació com element per informar-se, aprendre i comunicar-se. Aquesta
competència es desenvolupa en la cerca, captació, selecció, registre i
processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses.
|
Competència
tecnològica/informàtica
|
Implica la
part tècnica i instrumental del coneixement, a més del domini de les
tecnologies.
|
Alfabetitzacions
múltiples
|
Implica
l’ensenyament i domini dels llenguatges específics bàsics (textual, numèric,
icònic, visual, gràfic i sonor) i de les seves pautes de descodificació i
transferència, així com l’aplicació en distintes situacions i contextos del
coneixement, les seves fonts, possibilitats i localització, i dels
llenguatges i suports més freqüents en què sol expressar-se aquest
coneixement.
|
Competència
cognitiva genèrica
|
Implica
transformar la informació en coneixement, és a dir, comprendre-la i
integrar-la en els esquemes previs de coneixement. Significa, per tant,
comunicar la informació i els coneixements adquirits emprant recursos
expressius que incorporin tant llenguatges i tècniques específiques, com les
possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la
comunicació.
|
Ciutadania
digital
|
Suposa l’ús
reflexiu i competent de les tecnologies. Per tant, l’ensenyament per al bon
ús de les noves tecnologies, formant així bons ciutadans digitals.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada