dimarts, 8 d’octubre del 2013

Activitat: La competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital


1.    Reprodueix el vídeo del professor Jordi Adell sobre la competència digital, per identificar les cinc dimensions d’aquesta competència (ho hem treballat a classe):

2.    Llegeix de l’annex del currículum d’educació primària l’apartat referit a la competència bàsica en el tractament de la informació i competència digital, per identificar els trets més rellevants per desenvolupar aquesta competència:

3.    Omple el quadre següent per relacionar les cinc dimensions de la competència digital (1) amb el que diu l’annex del currículum d’educació primària en relació a aquesta competència (2). Pots “copiar i enganxar” el que diu l’annex a la segona columna de la taula, tot relacionant-ho amb la dimensió de la primera columna.

(1) Dimensió de la competència digital
(2) Currículum d’Educació Primària:
competència en el tractament de la informació i competència digital
Competència informacional
Incorpora diferents habilitats, que van des de l’accés de la informació fins a la seva transmissió, incloent la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com element per informar-se, aprendre i comunicar-se. Aquesta competència es desenvolupa en la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses.
Competència tecnològica/informàtica
Implica la part tècnica i instrumental del coneixement, a més del domini de les tecnologies.
Alfabetitzacions múltiples
Implica l’ensenyament i domini dels llenguatges específics bàsics (textual, numèric, icònic, visual, gràfic i sonor) i de les seves pautes de descodificació i transferència, així com l’aplicació en distintes situacions i contextos del coneixement, les seves fonts, possibilitats i localització, i dels llenguatges i suports més freqüents en què sol expressar-se aquest coneixement.
Competència cognitiva genèrica
Implica transformar la informació en coneixement, és a dir, comprendre-la i integrar-la en els esquemes previs de coneixement. Significa, per tant, comunicar la informació i els coneixements adquirits emprant recursos expressius que incorporin tant llenguatges i tècniques específiques, com les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació.
Ciutadania digital
Suposa l’ús reflexiu i competent de les tecnologies. Per tant, l’ensenyament per al bon ús de les noves tecnologies, formant així bons ciutadans digitals.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada